NEW YORK DAG 8 | FIETSEN DOOR BROOKLYN & TOP OF THE ROCK

PicMonkey CollageMijn laatste verslagje van New York, snik! We huurden fietsen om Brooklyn te verkennen, deden een drankje op een rooftop bar én bezochten de top of the rock!

1We gingen ergens random naar binnen om te ontbijten en eindigde in een bageltent (hoe kan het ook anders hah). Toen ik naast me opeens een hoofd op de grond zag, moest ik even twee keer kijken. Die man zat dus op zijn knietjes onder het fornuis te boenen. Het was daar zó schoon.

We hadden zin om fietsen te huren zodat we Brooklyn op een leuke manier zouden kunnen zien. Het is toch een vrij groot deel en met de fiets gaat dat net wat sneller. Om de paar straten staan deze citybikes, die je heel makkelijk kan huren en ook nog eens niet zo duur zijn. Hier waren er nog precies twee voor ons over, score!

2Via een brug vanaf Manhattan reden we zo Queens in. Via Queens zouden we dan naar Brooklyn fietsen. Het was echt tof om op zo’n brug te fietsen, over Roosevelt Island heen.

Aan de andere kant zie je Manhattan dus heel mooi liggen. Dit deel is ook weer zó anders, bizar hoeveel verschillende buurten New York heeft.

4Hier gingen we via een andere brug van Queens naar Brooklyn. Zo schattig die bootjes en ook zó in contrast met die grote gebouwen op de achtergrond.

Brooklyn was weer heel anders. Een hele hippe en vooral alternatieve buurt met een hoop graffiti op de muren. Leuk vind ik dat altijd, maakt zo’n buurt meteen weer heel eigen. Deze quote kwamen we bijvoorbeeld tegen, mooi punt voor de mensen wiens grootste probleem is of ze naar een feestje gaan of niet #firstworldproblems.

3Tijd om een flesje water te halen. Het lijkt vrij grijs op de foto’s, maar het was die dag echt héél warm. In deze shop waar de meest random spullen aan de muur hangen (van die Hitkrant posters), besloten we even te pauzeren.

Langs het water zijn we door Brooklyn gefietst. Het is trouwens sowieso heel fijn om te fietsen na 7 dagen heel veel te hebben gelopen. Al zijn de fietsen nogal lomp, je hebt drie versnellingen en het is heel chill om je voeten even niet te hoeven gebruiken haha. Echt een aanrader nogmaals!

5In het centrum van Brooklyn hadden we de fietsen weer bij een punt ingeleverd en zijn we met de voet verder gegaan. Je hebt hier heel veel leuke winkeltjes dus dat moest ik natuurlijk wat beter bekijken :’)

Ook gingen we lunchen bij The Egg Shop, een tentje waar ik dus héél graag heen wilde. Na zo’n fietstocht ging dit bakje met een gepocheerd ei, avocado, wortel en quinoa er héél goed in kan ik zeggen. De zelfgemaakte ijsthee was ook super lekker.

8Huh, heb je je nu omgekleed? Nee, deze 2 foto’s zijn stiekem van een dag later, waar we alleen nog maar even snel de Top of the Rock hebben bezocht. Daarna moesten we onze vlucht halen. Het leek me beter om ze daarom hier even tussen te voegen, want vond het zonde om dit over te slaan.

We gingen rond 1 uur naar boven en het was gelukkig helemaal niet druk. Echt een must-do en een goede aflsuiting van onze vakantie. Iemand gaf ook de tip om rond 8 uur ’s avonds te gaan, dan zie je de stad in daglicht, maar ook wanneer de zon ondergaat. Lijkt me heel mooi, iets voor de volgende keer haha.

9Terug naar de dag met het vogel-shirtje. Na de fietstocht besloten we naar Rooftop 230 te gaan: een hele mooie (én luxe) rooftopbar midden in New York. Je hebt hier super goed uitzicht op het Empire State Building. Je moet er vroeg (4 uur ’s middags gaat het open) bij zijn, anders kom je niet meer binnen. Dat is het wél helemaal waard want wat een mooi gratis uitzicht krijg je hier! Ofja, misschien niet helemaal gratis want je moet natuurlijk wel iets te drinken bestellen. Die zwarte rook komt trouwens van een bbq af, als je je dat misschien in paniek afvroeg.

Je kon er heerlijk zitten tussen de palmbladeren en bloemen. Het voelde een beetje als zo’n hippe strandtent die je bij Scheveningen hebt, alleen bevind je dan in plaats van op het strand, tussen de grootste gebouwen. Heel onwerkelijk!

7Op de valreep zag ik nog wat winkels waar ik in wilde, dus daar dook ik snel nog even naar binnen. Mijn vriend vermaakt zich dan met foto’s maken zodat ik wat materiaal heb voor deze diary haha. Eigenlijk had ik vooral heel veel honger en ik was moe, dus van kopen of passen uberhaupt kwam het niet echt.

We aten die avond bij TGI Friday’s, een restaurant dat je waarschijnlijk wel eens langs hebt zien komen aangezien het wel in meer grote steden te vinden is. Goed voedsel na zo’n lange dag. We waren heel moe dus zijn hierna met de metro terug naar onze kamer gegaan om alvast wat koffers in te pakken, boehoe.

En dat was het dan! Nu is het écht helemaal afgelopen. Bij het maken van de laatste paar diaries bevond ik me tijdelijk weer even in New York met mijn hoofd, zo leuk! Morgen zijn we al precies een week thuis, maar het lijkt al veel langer geleden. Ik vond het in ieder geval heel tof om het zo bij te houden (ook voor later!) en jullie hopelijk ook. Bedankt voor al jullie leuke en lieve reacties, super om te lezen!